آموزش تعمیر ماینر

بهترین مدل ماینر ها در سال 2022

بهترین مدل ماینر ها در سال 2022

 

استخراج بیت کوین می تواند یک فعالیت سودمند باشد، به شرطی که از دستگاه های استخراج مناسب برای این کار استفاده شود. ماینینگ  به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. همچنین به دلیل بالا رفتن سختیِ استخراج این رمز ارز محبوب، دیگر تنها با یک عدد ماینر نمی توان به سود قابل توجهی دست پیدا کرد. اما در صورت انتخاب دستگاه های ماینینگ مناسب و استفادۀ هوشمندانه از سخت افزار های استخراج می توان همچنان به سود قابل توجهی رسید.

استخراج بیت کوین معمولا با استفاده از ریگ های ماینینگ صورت می گیرد. ریگ های ماینینگِ بیت کوین شامل چندین دستگاه ASIC هستند که به همراه دیگر سخت افزار مورد نیاز به کامپیوتر متصل می شوند. اخیرا تقاضا برای ماینرهای قدرتمند ASIC افزایش یافته است. چرا که این دستگاه ها با استفاده از تراشه های مدرن و مصرف بهینۀ انرژی می توانند ماینینگ  را به یک فعالیت سودمند تبدیل کنند. می توان گفت در حال حاضر بهترین روش استخراج بیت کوین استفاده از این دستگاه ها در تعداد زیاد می باشد.

برای تخمین سودآوری و مصرف انرژی دستگاه های استخراج، می توان از ماشین حساب های آنلاین و مخصوص استفاده کرد. به این منظور باید مشخصات هر دستگاه از جمله هش ریت و توان مصرفی را در قسمت های مربوط در ماشین حساب وارد کرد. همچنین قیمت برق یا منبع انرژی مورد استفاده نیز باید وارد شود. می توانید قیمت برق را از طریق فیش برق خود به دست بیاورید. نتایج به شما نشان می دهد که استخراج با سخت افزار مورد نظر سودمند می باشد یا نه. در این مطلب به معرفی بهترین دستگاه های استخراج این رمز ارز در سال 2022 می پردازیم.

استخراج ماینر

دستگاه Antminer S19 Pro

 

استخراج بیت کوین با استفاده از قدرتمندترین ماینر عرضه شده می تواند بسیار جذاب باشد. ماینر S19 Pro برای یک استخراج تجاری تولید شده است و در حال حاضر بهترین دستگاه استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزهای پروتکل SHA-256 می باشد. این دستگاه می تواند بالاترین هش ریت، کارایی و البته توان مصرفی را برای استخراج کنندگان فراهم کند.

دستگاه استخراج بیت کوین S19 Pro از نظر کارایی انرژی به ازای هر ترا هش حدود 30 ژول انرژی مصرف می کند. تنها یک عدد S19 Pro می تواند روزانه 12 دلار سود ایجاد کند. البته با یک هزینۀ برق یا انرژی مناسب. این ماینر در رطوبت 5 تا 95 درصد به خوبی کار می کند و قابلیت اتصال به بسیاری از استخرهای ماینینگ مشهور را دارد. در ساخت آن از تراشه های 5 نانومتری نسل جدید استفاده شده است. دستگاه دارای چهار عدد فن خنک کننده، منبع تغذیۀ 12 ولتی و رابط اترنت می باشد. هش ریت این ماینر یکی از نقاط قوت آن است که می تواند به عدد 110 برسد. توان مصرفی دستگاه 3250 وات است. وزن آن نسبتا سنگین و بیش از 15 کیلوگرم می باشد. همچنین قیمت دستگاه بالای 2800 دلار است که قیمت بسیار بالایی محسوب می شود و همچنین در موارد زیادی دسستگاه نیاز به تعمیر هشبرد پیدا میکند.

دستگاه Antminer S19 Pro

 ماینر Avalonminer 1166 Pro

استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزهایی که از پروتکل SHA-256 پشتیبانی می کنند، با استفاده از ماینر 1166 Pro می تواند سودمند باشد. این دستگاه استخراج می تواند به صورت ماهانه حدود 83 دلار سود خالص ایجاد کند. دستگاه به وسیلۀ یک کمپانی پیشرو در حوزۀ ماینرها تولید شده است. ماینر 1166 Pro از نظر مصرف انرژی یکی از بهترین ماینرهای موجود در بازار می باشد. این ماینر به چهار فن خنک کننده مجهز شده است. همچنین هش ریت آن حدود 81 ترا هش است که عدد بالایی محسوب می شود. دستگاه می تواند تا درجۀ حرارت 40 درجه به درستی کار کند.

توان مصرفی دستگاه استخراج Avalonminer 1166 Pro حدود 3400 وات است. وزن آن حدود 13 کیلوگرم می باشد. همچنین قیمت آن حدود 1500 دلار است که می توان گفت نسبت به امکانات آن، قیمت مناسبی است. با استفاده از این ماینر به جز بیت کوین، می توان رمز ارزهایی مثل بیت کوین کش و بیت کوین اس وی را استخراج کرد.

دستگاه Avalonminer 1166 Pro

ماینر  Whatsminer M30s++

استخراج بیت کوین با استفاده از یکی از ماینرهای جدید و سریع برند Whatsminer می تواند سود خوبی را ایجاد کند. این دستگاه با هش ریت 112 خود یکی از سریعترین ماینرهای کریپتوکارنسی محسوب می شود. با توجه به هش ریت بالای این ماینر، می توان برای استخراج بیت کوین روی آن حساب کرد. البته دستگاه مصرف انرژی بالایی دارد و برای استخراج کنندگان جدید توصیه نمی شود. در صورت استفاده از برقِ مقرون به صرفه، این ماینر می تواند به صورت روزانه، حداکثر 12 دلار سود به دارندگان برساند.

دستگاه استخراج M30s++ از برق 12 ولت استفاده می کند. می تواند از طریق کابل اترنت به شبکه اتصال پیدا کند. دو فن خنک کننده در ساختار آن دیده می شود. توان مصرفی آن حدود 3470 وات است. وزن آن در حدود 13 کیلوگرم می باشد. همچنین قیمت دستگاه به 4 هزار دلار می رسد که قیمت بسیار بالایی محسوب می شود و شاید فقط مراکز بزرگ استخراج بیت کوین نسبت به خرید آن اقدام کنند. این ماینر می تواند تا درجۀ حرارات 40 سانتی گراد به خوبی کار کند.

ماینر  Whatsminer M30s++

ماینر Avalonminer 1246

استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های ASIC جدید می تواند سودمندتر باشد. یکی از این دستگاه های جدید ماینر Avalonminer 1246 است که به خاطر هش ریت بالای خود برای استخراج بیت کوین بسیار مناسب به نظر می رسد. کارایی انرژی این دستگاه حدود 38 ژول به ازای هر ترا هش می باشد. این دستگاه می تواند از نظر سودآوری ماهیانه، به مبلغ بالای 90 دلار نیز برسد. البته سودآوری با توجه به فاکتورهایی مثل قیمت بیت کوین در زمان استخراج و هزینۀ انرژی بستگی دارد.

دستگاه استخراج Avalonminer 1246 به چهار عدد فن خنک کننده مجهز شده است. طراحی فن های دستگاه به صورتی است که از تجمع گرد و غبار روی داشبورد جلوگیری می کند. دستگاه دارای هشدار نقص در عملکرد است که به مدیریت هش ریت و عملکرد ماینر کمک می کند. همچنین می تواند ریسک حملۀ بدافزارها را کاهش دهد. توان مصرفی این ماینر 3420 وات است و قیمت آن به حدود 3900 دلار نیز می رسد.

دستگاه Whatsminer M30s++

ماینر Whatsminer M32-62T

استخراج بیت کوین با استفاده از ماینر Whatsminer M32-62T می تواند به صورت روزانه حدود 10 دلار سود خالص داشته باشد. این ماینر اخیرا به بازار عرضه شده است و دارای کارایی انرژی 50 وات در ازای هر ترا هش می باشد. طراحی این دستگاه به صورتی است که می توان از آن در مزارع ماینینگ و ریگ ها به آسانی استفاده کرد. این ماینر به جز بیت کوین، می تواند انواعی از رمز ارزهای دیگر را استخراج کند.

دستگاه استخراج M32-62T دارای دو فن خنک کننده می باشد. همچنین با استفاده از اترنت به شبکه متصل می شود. بالاترین هش ریت آن 62 است که عدد نسبتا بالایی محسوب می شود. وزن این ماینر 10.5 کیلوگرم و قیمت آن حدود 1100 دلار است. با توجه به این قیمت، می توان گفت این دستگاه هش ریت خوبی را ارائه می کند. توان مصرفی دستگاه اما کمی بالا و حدود 3500 وات است. در مجموع برای یک بودجۀ متوسط، این دستگاه استخراج می تواند گزینۀ مناسبی باشد.

 

دستگاه Ebang EBIT E11++

استخراج بیت کوین با استفاده از ماینرهایی که مصرف انرژی کمی دارند، می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد. یکی از این ماینرهایِ کم مصرف دستگاه Ebang EBIT E11++ می باشد که می توان آن را یک ماینر پیشرفته برای استخراج صنعتی نامید. این ماینر هرچند دارای هش ریت 44 است، اما از دو هش بورد استفاده می کند که یکی از آن ها به وسیلۀ دو واحد تغذیه پشتیبانی می شود. می توان انتظار یک سود 133 دلاری ماهیانه را برای هر واحد از این ماینر داشت. به جز بین کوین، با استفاده از این دستگاه می توان رمز ارزهایی مثل ترا کوین و بیت کوین اس وی را استخراج کرد.

در ساخت دستگاه استخراج Ebang EBIT E11++ از هیت سینک های پیشرفته و اختصاصی استفاده شده است که موجب می شوند حرارت کمی به قطعات مختلف آن برسد. همچنین در ساخت دستگاه از تراشه های نسل جدید و مدرن استفاده شده است. این ماینر به وسیلۀ یک کیت محافظت از خطا به فروش می رسد که اتصال آن را به بردهای بریک اوت فراهم می کند. دو فن خنک کننده در دستگاه قرار داده شده است. دستگاه می تواند تا دمای 45 درجۀ سانتی گراد به خوبی کار کند. توان مصرفی آن 1980 وات است و وزن آن 10 کیلوگرم می باشد. این دستگاه حدود 2600 دلار قیمت دارد.

 

دستگاه  Antminer S5

استخراج بین کوین برای افراد تازه کار ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. این افراد باید برای شروع استخراج بیت کوین از دستگاه های مقرون به صرفه استفاده کنند. یکی از این دستگاه ها که همچنان در سال 2022 انتخاب خوبی محسوب می شود، ماینر Antminer S5 است. این ماینر مشهور می تواند بیت کوین و سایر رمز ارزهای پروتکل SHA-256 را استخراج کند. برای سودآوری بیشتر باید از این ماینر زمانی که قیمت بین کوین بالا است استفاده کرد. همچنین در صورت استفاده از منبع برق مقرون به صرفه می توان انتظار سود بیشتری داشت. لازم به ذکر است که برد این دستگاه حساسیت بالایی دارد و در مواردی دستگاه نیاز به تعمیر کنترل برد پیدا میکند

این ماینر دارای توان مصرفی 590 وات و وزن 2.5 کیلوگرمی است. یک فن خنک کننده در ساختار آن دیده می شود. قابلیت اتصال به شبکه از طریق اترنت برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت دستگاه نیز حدود 400 دلار می باشد. به جز استخراج، از این دستگاه می توان برای اهدافی مثل آزمایش، کسب تجربه و امتحان نرم افزارهای ماینینگ استفاده کرد.

 

دستگاه Dragonmint T1

 

استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه هایی با قدرت متوسط نیز می تواند سود مناسبی داشته باشد. یکی از این دستگاه های استخراج Dragonmint T1 نام دارد. این ماینر می تواند با صرف انرژی کم به هش ریت 16 برسد. کارایی انرژی آن به صورتی است که می توان انتظار داشت سود 2.5 دلاری روزانه را برای استخراج کنندگان فراهم کند. این ماینر یکی از گزینه های مقرون به صرفه محسوب می شود و می تواند گزینۀ مناسبی برای تازه کاران و افرادی که بودجۀ بالایی در اختیار ندارند باشد.

دستگاه استخراج Dragonmint T1 با وزن 6 کیلوگرمی خود دارای یک منبع تغذیۀ حداکثر 12 ولتی می باشد. توان مصرفی این ماینر چیزی در حدود 1480 وات است. دستگاه می تواند تا درجۀ 40 سانتی گراد به خوبی کار کند. قیمت دستگاه نیز با توجه به امکانات آن مناسب و حدود 1370 دلار است.

ماینر Whatsminer M30s++

دستگاه Pangolinminer M3X

 

استخراج بیت کوین موجب شده است انواعی از دستگاه ها و سخت افزارهای استخراج به بازار عرضه شوند. اگر به دنبال یک ماینر با قابلیت حمل آسان هستید، دستگاه Pangolinminer M3X می تواند انتظار شما را برآورده کند. این دستگاه مقرون به صرفه به جز بیت کوین قادر است تعداد زیادی از رمز ارزهای دیگر را استخراج کند. با استفاده از یک منبع انرژی نه چندان گران قیمت می توان سود متوسطی را از طریق ماینینگ با این دستگاه به دست آورد.

دستگاه Pangolinminer M3X دارای دو عدد فن خنک کننده می باشد. همچنین با استفاده از اترنت به شبکه متصل می شود. توان مصرفی آن حداکثر 2100 وات می باشد. این ماینر می تواند تا درجۀ حرارات بالا به خوبی کار کند. هش ریت آن چیزی در حدود 12 ترا هش است. وزن آن حدود 4 کیلوگرم می باشد. همچنین دارای قیمتی در حدود 1200 دلار است.

 

استخراج بیت کوین نکات تکمیلی

ماینینگ به دلیل افزایش سختی استخراج این رمز ارز کمی دشوار شده است. اخیرا شاهد ورود دستگاه های استخراج با هش ریت بالا به بازار هستیم. چرا که برای کسب سود از استخراج بیت کوین قدرت پردازش اهمیت زیادی دارد. در انتخاب ماینر مناسب باید مواردی مثل هش ریت، توان مصرفی، قیمت دستگاه و تکنولوژی به کار رفته در آن توجه شود همچنین میزان خرابی ماینر و  استهلاک دستگاه را باید محاسبه کنید.

تعمیر ماینر میتواند هزینه هایی را برای شما داسته باشد پس قبل از خرید ماینر تمامی این موارد را بررسی و سپس اقدام به خرید دستگاه کنید

بسیاری از ماینرهای معرفی شده در این مقاله می توانند به جز بیت کوین، انواع دیگری از رمز ارزها را استخراج کنند. به طور کلی می توان گفت در کنار خرید ماینر و دستگاه های استخراج مناسب، قیمت برق و دیگر تجهیزات مورد نیاز در کسب سود اهمیت زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *