آموزش تعمیر ماینر

علت های خرابی پاور ماینر

علت های خرابی پاور ماینر

پاور ماینر یا همان منبع تغذیه به عنوان قطعه ای در ماینر به کار رفته است که برق را به قطعات دیگر برساند. پاور ماینر به صورت ساده و مختصر برق شهری را دریافت می کند و آن را تبدیل به برق قابل استفاده برای دیگر قطعات ماینر می کند. به صورت علمی تر پاور ماینر جریان متناوب یا AC را دریافت می کند و آن را تبدیل ب جریان مستقیم یا DC می کند.

پاور ماینر قطعه ی به شدت حساسی می باشد و در صورتی که مشکلی برای آن به وجود بیاید، ماینر کار نخواهد کرد. در صورتی که ماینر کار نکند شاهد عدم انجام عملیات ماینینگ خواهیم بود و این موضوع برای کسب و کار فوق به عنوان ضرر تلقی خواهد شد. افراد بهتر است در ارتباط با مشکلاتی که ممکن است برای این قطعه به وجود بیاید و همچنین نحوه ی نگه داری آن اطلاعاتی به دست بیاورند.

علاوه بر موارد فوق افراد می بایست اقدام به فراگیری روش های مناسبی برای افزایش طول عمر این قطعه نمایند. شیوه های بسیار زیادی برای رسیدن به این مهم وجود دارد که به آن ها در ادامه اشاره خواهد شد.

خرابی پاور ماینر

رایج ترین علت های خرابی پاور ماینر و انواع خرابی این قطعه

انواع و اقسام مشکلات ممکن است سبب به وجود آمدن ایراد در پاور ماینر شود. از جمله متداول ترین این علت ها نوسانات برق و تغییرات آن در زمان وقوع رعد و برق می باشد. علاوه بر مورد فوق بالا و پایین شدن ولتاژ، عوض شدن های مکرر فرکانس برق ورودی. یکی دیگر از رایج ترین علت هایی که سبب ایجاد ایراد در پاور ماینر می گردد عدم وجود اتصالات مناسب، صحیح و محکم می باشد.

در ارتباط با انواع خراب شدن پاور ماینر هم باید گفت که برخی از این انواع خرابی رایج تر می باشند. برای مثال عدم روشن شدن و یا عدم کارکرد پاور ماینر بسیار رایج می باشد. در کنار آن می تواند به وجود داشتن یک اتصالی در منبع تغذیه اشاره کرد و گفت که این نوع خرابی هم بسیار رایج است. این دو مورد در انواع خرابی منبع تغذیه رایج هستند و در هنگام مشاهده افراد بهتر است اقدام به تعویض یا تعمیر این قطعه نمایند.

دیگر انواع خرابی پاور ماینر عبارت است از:

  1. بالا و پایین شدن ولتاژ به صورت ناگهانی
  2. به وجود آمدن ایراد در سیستم خنک کننده
  3. به وجود آمدن ایراد در فن های سیستم خنک کننده
  4. دچار شدن به فرسودگی و یا ایراد پیدا کردن سیم پیچی منبع تغذیه
  5. ایراد پیدا کردن و یا سوختن فیوز داخلی منبع تغذیه
  6. به وجود آمدن ایراد در قطعات مختلف پاور ماینر مانند دیود و آی سی و دیگر قطعات آن

هر کدام از موارد فوق می تواند برای ماینر مشکلات عدیده ای به وجود بیاورد. افراد می بایست در صورت مشاهده ی چنین وضعیت هایی اقدام به تعویض و یا تعمیر پاور ماینر نمایند. گفتنی است که از علائم بسیار رایج چنین خرابی هایی می توان به ریستارت شدن های پشت سرهم و خودکار دستگاه اشاره کرد.

خراب شدن پاور ماینر

عیب یابی پاور ماینر با چک کردن ولتاژ

در صورتی که شاهد وجود ایراد در منبع تغذیه ی دستگاه استخراج ارز دیجیتال شوید می بایست اقدام به عیب یابی آن نمایید. یکی از شیوه های عیب یابی پاور ماینر با استفاده از بررسی کردن ولتاژ می باشد.

قبل از آن باید گفت که با توجه وظیفه ی مهم و حساسی که این قطعه دارا می باشد سازندگان آن سعی در ارائه بهترین کیفیت دارند. علت هم آن است که این قطعه مدت زمان بسیار زیادی روشن می ماند و وظایف سنگینی همچون انتقال نیرو را انجام می دهد.

عیب یابی کردن پاور ماینر از طریق بررسی ولتاژ هم به این ترتیب است که در ابتدا باید از رسیدن ولتاژ کافی برای آغاز به کار ماینر اطمینان حاصل نمایید، به ولتاژ لازم برای اقدام به کارکرد پاور ولتاژ شروع می گویند و در صورتی که مقدار ولتاژ کافی به ماینر در ابتدای کار نرسد، ماینر شروع به کار کردن نمی کند و افراد نمی توانند اقدام به انجام عملیات استخراج رمز ارز نمایند.

مقادیر ولتاژ در کشور های مختلف جهان میزان منحصر به فردی می باشد. برای مثال در اکثر کشور ها مقدار ولتاژ تک فاز 110، 220 و 240 ولت می باشد. نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که مقدار ولتاژ تک فاز در ایران 220 ولت می باشد.

برای اطمینان پیدا کردن از سالم بودن پاور ماینر می توانید آن را به یک دستگاه دیگر متصل کنید.

عیب یابی پاور با مولتی متر

برای عیب یابی پاور ماینر با استفاده از مولتی متر نیاز است تا افراد دارای مهارت و دانش کافی باشند. تست و عیب یابی پاور ماینر با استفاده از مولتی متر نیز به طی کردن مراحل زیادی دارد و کمی سخت می باشد. در صورتی که ایراد منبع تغذیه ی دستگاه استخراج رمز ارز بزرگ باشد بهتر است عیب یابی آن را به افراد متخصص بسپارید.

 

عیب یابی پاور با بررسی کردن برد و هش برد دستگاه

برای این کار افراد در مرحله ی اول می بایست تمام کابل ها را جدا کنند. پس از جدا کردن کابل ها می بایست کانکتور برق را به تنهایی به برد دستگاه متصل کنید. پس از طی این دو مرحله اگر ماینر روشن نشود به این معنی است که برد دستگاه دارای ایراد است. در صورتی هم که توانستید ماینر را روشن کنید به این معنا خواهد بود که هش برد دستگاه دارای ایراد می باشد.

نکته ی بسیار خوبی که قابل ذکر می باشیم این است که کنترل برد ها اکثر قابل درست شدن هستند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود افراد می توانند به راحتی آن را تعمیر کنند. در صورتی هم که نیاز به تعویض آن باشد افراد می توانند با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید یک کنترل برد مناسب نمایند.

برای افزایش طول عمر منبع تغذیه ی دستگاه استخراج رمز ارز می بایست چه اقداماتی به عمل آورد؟

برای افزایش طول عمر منبع تغذیه و یا پاور ماینر اقدامات زیادی می توان به عمل آورد. برای مثال یکی از این اقدامات استفاده باکس های خنک کننده ی ماینینگ است. این باکس ها به صورت تخصصی و در انواع و اقسام مدل ها تهیه می شوند. این باکس ها می توانند ماینر ها به خوبی خنک کننده و سبب کاهش وظایف پاور ماینر و به صورت کلی کاهش فشار ناشی از کارکرد آن شوند.

رایج ترین شیوه ای که در ایران برای خنک کردن ماینر ها استفاده می شود استفاده از کولر های گازی و آبی است. افراد می توانند از این کولر ها برای خنک کردن محل قرار گیری ماینر ها استفاده کنند. گفتنی است که برای خنک کردن ماینر ها به هیچ عنوان نباید از روغن مینرال استفاده کنید. علت هم در وهله ی گران بودن این روغن، و در وهله ی دوم آسیب رساندن این روغن به ماینر ها می باشد.

عدم قرار دادن ماینر ها در فضا های باز که گرد و خاک به آن ها دسترسی دارد نیز می تواند سبب افزایش طول عمر این دستگاه ها شود چرا که گرد و خاک باعث کثیف شدن و همچنین افزایش فشار کارکرد قطعات مختلف ماینر ها می گردد و افزایش فشار کرد قطعه ها یعنی کاهش عمر قطعات مختلف دستگاه استخراج ارز دیجیتال،  از جمله کاهش عمر پاور ماینر.

در صورتی که پاور شما خراب شده است دارید  یا احتیاج به تعمیر ماینر با مشاوران تهران برد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *