آموزش تعمیر ماینر, معرفی ماینرها

معرفی واتس ماینر M30s+

واتس ماینر M30s+

معرفی واتس ماینر M30s+


 

در دهه گذشته، ارزهای دیجیتال به عنوان یک پدیده اقتصادی نوظهور به شدت محبوب شده اند. از جمله این ارزها، بیت‌کوین به عنوان پیشوای این حرکت اقتصادی شناخته می شود. استخراج این ارزها، به ویژه با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ به مرور زمان گسترش یافته است.

یکی از دستگاه‌های معتبر ماینینگ، واتس‌ماینر M30s+ است که به عنوان یکی از قدرتمندترین ماینرها در بازار شناخته می‌شود. این دستگاه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، کارایی بالایی در امر استخراج ارز دیجیتال دارد. واتس‌ماینر M30s+ با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، توانایی استخراج 100 تراهش در ثانیه را داراست. در ادامه مقاله بیشتر با این ماینر قدرتمند و محبوب آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی واتس ماینر M30S+

  • قدرت استخراج: 100 تراهش در ثانیه (TH/s)
  • الگوریتم‌های پشتیبانی‌شده: الگوریتم SHA-256 ( برای بیت‌کوین )
  • توان مصرفی : 3400 وات
  • برق مورد نیاز : 15.45 آمپر
  • مقدار صدا : 75 دسی بل
  • ابعاد : دستگاه واتس ماینر M30s+ به طول 465 سانتیمتر، عرض 240 سانتیمتر و ارتفاع 155سانتیمتر می‌باشد.
  • وزن : حدوداً 10 کیلوگرم

قطعات اصلی واتس ماینر M30s+

Whatsminer M30s+ دارای اجزای مختلفی است که هرکدام وظایف خاص خود را انجام می‌دهند. در زیر به برخی از اجزا و خصوصیات فنی این دستگاه اشاره می کنیم :

1. چیپ‌ها یا اسیک ها (ASICs):

واتس ماینر M30s+ از چیپ‌های ASIC (دستگاه مدار یکپارچه تخصصی برای استخراج بیت‌کوین) برای انجام محاسبات استفاده می‌کند. این چیپ‌های 12 نانومتری به طور خاص برای الگوریتم استخراج SHA-256 (استفاده شده در بیت‌کوین) طراحی شده‌اند و با استخراج 100 تراهش در ثانیه این دستگاه را به یکی از محبوب ترین دستگاه های بازار بدل کرده اند.

2. هشبرد (Hashboard):

هشبردها وظیفه انجام عملیات محاسباتی بر روی داده‌ها را دارند. در واقع هر هشبرد از تعدادی اسیک تشکیل شده و واتس ماینر M30s+ با چندین هشبرد عملیات استخراج بیت‌کوین را انجام می‌دهد. درصورتی که هشبرد M30s+ سالم نباشد قدرت استخراج، سرعت و هشت ریت آن پایین آمده و باید تعمیر یا تعویض گردد.

3. پاور ماینر (Power Supply):

واتس ماینر M30s+ به یک منبع تغذیه مخصوص نیاز دارد که برق مورد نیاز برای عملکرد دستگاه را فراهم می‌کند. این منبع تغذیه یا پاور معمولا روی دستگاه سوار می شود و از این طریق انرژی لازم برای فرآیند استخراج ارز را فراهم می کند. انتخاب پاور مناسب دستگاه یکی از مهم ترین مراحل تجهیز ماینر ها است و بهتر است قبل از خرید آن مشاوره های لازم را از متخصصین این زمینه دریافت نمایید.

4. سیستم خنک‌کننده (Cooling System):

انجام محاسبات و فرآیند ماینینگ گرمای زیاد تولید می کند از این جهت واتس ماینر M30s+ دارای یک سیستم خنک‌کننده قوی است تا حرارت تولید شده را کاهش دهد و دستگاه را در دماهای مطلوب نگه دارد. واتس ماینر M30s+ دارای 2 عدد فن خنک کننده به همراه هیت سینک و پد خنک کننده می باشد.

5. کنترل برد ماینر (Controller):

واتس ماینر M30s+ دارای یک کنترل برد است که مدیریت تمام عملیات های انجام شونده را به عهده دارد. در واقع کنترل برد وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد هشبرد و بخش‌های دیگر دستگاه، از جمله مدیریت تنظیمات، دما و مدیریت منابع برق را داراست.

برای خرید قطعات ماینر (هشبرد، کنترل برد، پاور) از فروشگاه تهران برد دیدن فرمایید.

 

6. پنل کنترل (Control Panel):

Whatsminer M30s+ ممکن است دارای یک پنل کنترل باشد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنظیمات و وضعیت دستگاه را مشاهده و مدیریت کند.

مزایا و ویژگی‌های واتس ماینر M30s+

این دستگاه نسبت به مدل های پیشین واتس ماینر ویژگی ها و مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد:

  • هش ریت بالاتر : سرعت و قدرت استخراج در دستگاه M30s+ نسبت به مدل های قبلی بیشتر است و بسته به مدل دستگاه تا 105 تراهش نیز میباشد.
  • قابلیت تنظیمات پیشرفته : این قابلیت ها شامل تنظیمات الگوریتم های استخراج، گزارش گیری، تنظیمات دما و غیره می باشد.
  • مقرون به صرفه: به لحاظ قدرت استخراج و مصرف انرژی، Whatsminer M30s+ به عنوان یکی از ماینرهای مقرون به صرفه در دنیای استخراج بیت‌کوین شناخته می‌شود.
  • مصرف انرژی : واتس ماینر M30s+ از جمله دستگاه هایی است که نسبت به هش ریت بالا، مصرف برق مناسبی دارد.

ارز دیجیتال قابل استخراج با واتس ماینر M30s+ :

  • بیت کوین (BTC) Bitcoin
  • بیت کوین کش (BCH) Bitcoin Cash
  • کیور کوین (CURE) Curecoin
  • پیرکوین (PPC) PeerCoin
  • آنبریکبل (UNB) Unbreakable
  • ترا کوین (TRC) Terracoin
  • کرون (CRW) Crown
  • آکوین (ACOIN) Acoin
  • ایمارک (DEM) eMark
  • ژول کوین (XJO) Joulecoin

قیمت و خرید واتس ماینر m30s+ :

قیمت این دستگاه به قیمت روز دلار بستگی دارد. همچنین اگر بخواهیم هزینه تمام شده خرید دستگاه ماینر M30s+ را به دست آوریم باید هزینه ارسال دستگاه و تعرفه برق را نیز در نظر بگیریم. در هنگام خرید دستگاه ماینر بودجه و هدف خود را از قبل تعیین کنید. همواره از فروشگاه های معتبر خرید کنید. هنگام خرید به پلمپ بودن جعبه و سالم بودن آن دقت کنید. همچنین دستگاه را بررسی نمایید تا همه قسمت های داخلی و خارجی آن سالم و بدون خط و خش باشند. به علاوه از فروشگاه هایی خرید کنید که به شما گارانتی تست ارائه دهند.

سخن آخر

Whatsminer M30s+ یک دستگاه استخراج بیت‌کوین با عملکرد و هش ریت بالاست که برای کاربرانی توصیه می‌شود که قصد سرمایه گذاری به صورت ریالی و دریافت سود به صورت دلاری هستند. بازگشت سرمایه دستگاه واتس ماینر M30s+ بسیار کوتاه بوده و با توجه به مشخصات فنی دستگاه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.


 

در صورت نیاز به تعمیر دستگاه واتس ماینر m30s+ یا خرید قطعات آن (هشبرد،کنترل برد، پاور) می توانید از طریق شماره 09225907879 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در تهران برد ارسال و دریافت دستگاه ها به صورت رایگان و همگی خدمات دارای 10 روز گارانتی تست می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *